1.06.2010

pizza



Ni pizza aku buat sendiri.Sajer nak ngabiskan cheese and aksesori2 yang tinggal.Sebelum ni buat tak sempat nak ngambil gambar..sekejap jer dah habis.Senang jer buatnyer..tak payah susah2 nak makan kat pizza hut..hehehe

ni aku syer resepinya.Resepi ni pun kawan aku yang bagi..ni aku ingat2 gitu jer...tak pandai sangat nak buat ayat.thanks yer kawan2


Bahan Roti:
2 cawan tepung gandum
1 1/4 sudu mauripan
1/2 cawan air suam
1/4 cawan minyak masak
garam secukup rasa.

Gaul semua bahan hingga jadi doh.biarkan selama 15 minit.(nanti doh tu akan kembang)

Bahan untuk intinya plak sebenarnya suka hati.ikut korang nak letak aper.aku biasanya letak sosej,isi ketam,bebola daging,capsicum,bawang merah dan last skali tabur keju mozarella.
pastu bakar dalam oven.oppss...lupe lak!sebelum korang tabur inti kat atas doh tu,korang sapu dulu sos cili dan sos tomato...

itu jer la yang aku leh syer...ayat tunggang langgang...hehehe

3 ulasan:

  1. ermm... sedappnyer....
    nak wat jugak la...
    nak jugak..
    nak jugak...
    kalau jadi tgk blog kite lak eik... hehe...
    (kalau jadilah... hehe)

    BalasPadam
  2. jadi punyer...senang jer.kite teringin nak buat cheese cake versi kak as ni...hehehe

    BalasPadam
  3. akak tiru sahalan, resepi ader kt blog dia..(ada link tepi blog akak).... hehe..

    BalasPadam