1.12.2010

Mak kena tahan di wad

Semalam aku dapat sms drpd ani,adik aku yang kat kampung."aku ngan mak on the way nak ke HUSM Kubang Kerian ni,ngan ambulance.mak ada sakit buah pinggang".Terperanjat aku baca sms tu.Setahu aku mak ada kencing manis .Aku terus call ani...tp dia suh sms jer coz dia dlm ambulance,suara aku tak clear sangat...
So aku pun ber sms la ngan ani...Rupanya dah lama mak ada masalah buah pinggang..mak buat tak tahu jer.Minggu lepas mak p hospital,buat medical check up .Dr ambik darah mak.Result darah menunjukkan buah pinggang mak dah teruk.Hari ahad ambulance nak ambik mak kat umah,tapi diorang tak jumpa rumah.Semalam ayah call ani suh siap2 kat umah,ambulance nak ambik mak untuk dibawa ke HUSM Kubang Kerian untuk dirujuk pada pakar....Sekarang mak di tahan di wad untuk pemeriksaan lanjut...Wad HUSM Kubang Kerian dah penuh,so mak di transfer ke Hospital Kota Bahru.Nasib baik ada ani.Ani satu-satunya anak perempuan mak yang belum kawin.so ani la yang temankan mak kat wad..Kesian mak..
Ni gambar bersama mak dan ayah masa raya tahun 2008.Mak dan ayah terlalu banyak berkorban dalam membesarkan kami adik beradik seramai 9 orang.Jasamu tak mampu ku balas...( dah sebak ni..air mata pun dah bergenang ni...)hehehehehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan