12.23.2009

Moms Precious Cooler Bag Set

Semalam cooler bag aku sampai...wahhh,seronoknyer...Aku ni bab2 ngabiskan duit memang seronok.Aku memang perlu sangat cooler ni coz aku dah tak tahan sejuk.Sebelum ni just simpan susu yang dipam waktu kerja kat dalam bilik aku ni jer...kekadang sampai suhu 20'C..Sejuk memang sejuk..tapi mengenangkan aku nak bagi susu yang terbaik untuk anak aku,terpaksalah aku berkorban.Dah 2 bulan aku amalkan duk dalam air cond yang suhunya terlalu sejuk bagi aku..Sehingga ada satu masa tanganku terasa kebas bila balik umah..Bukan sehari tanganku kebas...berhari2 juga rasanya.asal balik keje petang jer,tangan aku rasa macam kebas...Aku terfikir gak...adakah ini kesan aku duk dalam air cond ker???
Sebelum aku membuat keputusan untuk membeli cooler ni,aku ada bertanya mommylina di sususihat.com.Perlukah saya membeli cooler?? So,kat bawah ni aku attachkan jawapan yang mommylina bagi kat aku:

Salam Liza,

Memang dalam air cond (below 26 degree Celcius) susu badan boleh tahan
selama 8 jam, tapi dinasihatkan utk tidak transpor (bawa keluar dari
bilik tu) sebab bila kita bawak balik tu, temperature dah berubah.

pastikan susu sentiasa sejuk utk menjaga khasiatnya di tahap optimum,
sebab kita bukan je nak bekalkan anak kita susu, tapi susu yang cukup
khasiatnya, kan?

saya sarankan Liza dapatkan insulated coller bag & chiller... tak
payah beli yang mahal2 & branded mcm medela or avent segala. just cari
kat area picnic/camping di giant/tesco... rm20 pun boleh dapat satu.

So,aku buat keputusan untuk membeli cooler bag ni.Bagi aku alang-alang nak beli,baik aku beli yang puas hati.Aku suka sangat ngan cooler bag ni coz ada tempat untuk simpan pam skali..tak payahla nak bawak beg banyak2 pg office.



2 ulasan:

  1. wah.. ni leh wat stok susu bebyk nih kt opis..

    BalasPadam
  2. tak jugak kak as..hehehe

    BalasPadam