12.07.2009

Aktiviti Raye Haji

Tahun ni aku sambut raya idul Adha kat Kulai,umah mak mertua aku.Pas solat sunat hari raya,aku bertolak balik ke Terengganu.Rasanya dah lama gak aku tak sambut raya Idul Adha kat terengganu...orang kata kat terengganu/kelantan best.rayenye meriah.iye kerr??? iyer la kot.hehehe.aku sendiripun tak pasti tang mene yang meriahnye.Perjalanan balik ke Terengganu kali ni memakan masa agak lama coz anak dara aku dah tak pakai pampers.So,terpaksalah brenti banyak kali coz melayannya buang air kecil..kakak...kakak....10.30 pg keluar umah kat kulai,kol 10.00 malam baru sampai Besut,Terengganu.

Ni gambar2 yang sempat aku rakam kat terengganu.Aktiviti membuat tapai.


Daun getah yang digunakan untuk membungkus tapai.
Pulut yang telah dikukus,dan ditabur dengan ragi.
Ini lah hasilnyer.Tapai yang dah siap dibungkus.Tapai ni kena peram sekurang-kurangnya
2 malam baru boleh dimakan.

1 ulasan:

  1. ermmm... sedap nih, akak suke tapai pulut dr tapau ubi... heheh... tp manis mak aii..

    BalasPadam