12.21.2010

Dalam Kenangan (JEE 9759)





JEE 9759 dalam kenangan...12 September 2010 bersamaan 3 Syawal

On de way balik beraya ke kampung halamanku di Besut Terengganu...Kami bertolak dari muar lebih kurang pukul 11 tengahari.Sampai segamat..suamiku kepenatan,ngantuk sangat katanya..So,aku mengambil alih tugasnya sebagai driver..Lagipun jalan Segamat Muadzam tegak jer...aku bawak kete macam biasa jer...sambil mengalunkan zikir munajat,sekadar menghiburkan hati sendiri memandangkan semua co pilot lena dibuai mimpi...Sambil berzikir,aku sentiasa mengingatkan diri aku supaya berhati2 ketika memandu...Dari Segamat...sampai Muadzam...aku teruskan lagi perjalananku..sehinggala sampai beberapa kilometer lagi ke simpang 4 Gambang.Tiba-tiba...bunyi brek yang kuat n diikuti ngan dentuman 'dummm!!!'.fikiran aku blur masa tu. "aik macam tekan brek slow jer...apesal bunyi kuat plak!! bunyik kete aku ker??'Si suami plak..."aduhh habis!!!...mama, bawa kete ke tepi.kete kite kena sondol".dengar jer kete kite kena sondol..."alamak!! salah mama ker??abang tolong la bawak kete ke tepi...mama dah gigil nih!!.Rupanya sebijik satria telah menghentam keretaku..satria tu pulak dihentam oleh sebijik kancil.Diorang cakap aku bagi brek emergency...citer banyak tak guna...kalau pergi balai confirm dia yang salah...bincang punya bincang...diorang setuju bayar ganti rugi bumper aku yang pecah...
Memandangkan kejadian tu berlaku di petang hari,so kitorang tak berani nak meneruskan perjalanan ke Besut yang mengambil masa lagi 5 jam.nasib baik abang aku tinggal kunci umah pada jiran.So,kitorang bermalam la di rumah abang ku kat Gambang...Hari raya ke4 barulah kami sampai di besut,Terengganu.

1 ulasan: