11.11.2011

Percubaan Ais Krim Goreng



11.11.11...tarikh cantik hari ni.Tapi tarikh ni takder pape yang istimewa pun bagi aku..sama seperti hari-hari biasa jer...Hari ni aku just nak share gambar ais krim goreng hasil air tangan aku.hehe.First time aku makan ais krim goreng ialah masa ada jual2 kat dataran masjid @ parking dataran anggerik...kat tempat keje aku la ye...Sedap..tapi macam mahal la plak...sketul kecik camtu rm2.50...(berkira ek...biasala orang susah)..hehehe.Pastu masa konvokesyen kat tmpat keje aku...ada jugak orang ni jual ais krim goreng...aku beli lagi...Start drpd ni la aku rasa macam nak buat sendiri...try n error...so,jadila aiskrim goreng versi aku...Sape2 yang pernah makan aiskrim goreng yang dibeli tu...jangan ketawakan plak tgk aiskrim goreng aku...first trial beb! Ok aper!! hahaha.

Ni rupanya selepas digoreng
Ni plak gambar aiskrim goreng yang dibelah dua.Saje nak tunjuk aiskrimnya..:)

Korang jangan tak tau,husband aku cakap sedap...cuma dia suh aku blajar teknik pembungkusan...hahaha

Sekian dulu entri saya untuk kali ini.Assalamualaikum...

4 ulasan:

  1. liza....sedapnya...ajar la sekali cara nk buat..akak tak pandai....

    BalasPadam
  2. Wah..mkn x ingt aku.. Nak skit..hehe..

    BalasPadam
  3. aku_tulip:kita tak pandai sangat,try and error.mula2 roti gardenia buang tepi,pastu kita lenyek bagi nipis.pastu letak aiskrim,pastu bungkus ikut suka.yg 3 segi tu kita cantumkan bucu ngan bucu..yang tepinya tu picit2 biar lekat pastu bekukan 3 @ 4 jam.dah beku,baru goreng...n terus makan.

    BalasPadam
  4. aqla:bukan tak nak kasi,tapi susah.Lepas goreng kena terus makan,kalau tak,cair.

    BalasPadam