11.24.2009

Sekolah Vs Tak



Aku pening memikirkan nak sekolahkan ker tak anak dare aku yang sorang ni.9 Januari 2010,genap 3 tahun...Macam terlalu awal untuk disekolahkan...tp mengenangkan mulutnya yang 'terlebih' cakap tu...aku macam nak hantar jer p skolah.Aku dan husband dah siap daftar dah kat Taska KEMAS.Pagi diorang belajar...petang diorang tidur...Aku pk biarlah kakak berkawan,belajar berdikari...belajar sikit2,at least pandai nyanyi pun dah ok.Tapi dalam masa yang sama aku sedih sebenarnya nak hantar dia p skolah.Bolehker kakak berkawan?Boleh ker kakak bangun mandi pagi2?Nak buang air besar n kecil camner,boleh ker dia cakap ngan cikgu?Ibu (Baby-sitter) dia pun dah tanya,betul ker nak hantar syira sekolah?Kalau betul,ibu nak cari kerja lain...Alamak!! lain macam jer bunyinyer....Afnan macam mane,saper yang nak jaga.Aduuhh...bertambah serabut kepala otak aku...Bila citer ngan husband,dia cakap takper la..skolah jer..pandai la dia berdikari.Afnan tu kita cari jer orang lain kalau betul ibu tak nak jaga.lagi pun Afnan masih baby...lom kenal orang lagi...Ok...settle masalah....
Tup-tup,1 pagi masa aku p hantar syira and Afnan....ibu bersuara."Liza,tak boleh ker tak payah sekolahkan syira dulu...Dia kecik lagi la...tunggula 4 tahun.Kat umah ibu ni pun dia blajar jugak..Ada ank orang tu (nama dirahsiakan) hantar skolah masa 3 tahun...5 tahun dah tak nak skolah...dia dah boring".Aku sengeh jer...hehehe,aku just cakap tengok la dulu camner.....Sebenarnya ada betul gak cakapnya.So aku citer pada husband,mintak pendapat sahabatku kak ct,mintak pendapat sahabatku kak fid (kebetulan kursus sama2)...diorang cakap tak payah sekolahkan dulu.Biar la syira main2 dulu....5 tahun nanti baru hantar skolah...Kak fid ada pengalaman sekolahkan anak masa umur 4 tahun,anaknya asyik kena buli jer...kesian.
So sekarang,aper yek keputusan yang patut aku buat......?????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan