11.16.2009

Breastfeeding

Ni pam yang banyak berjasa kepadaku.Yang kat sebelah pam tu namanya warmer.Warmer ni aku baru jer beli kat babyshop..Aku kesiankan baby-sitter sebenarnya...kena menjerang air setiap kali nak panaskan ebm.Dengan kata lain,tak nak menyusahkan baby-sitter..hehehe...padahal nak menyenangkan kerja aku gak coz sabtu ahad aku kena nyusukan baby aku guna botol.Pengalaman aku kalau sabtu ahad aku bagi direct breastfeeding...hari isnin aku terpaksa keluar p umah baby-sitter coz anak aku tak nak botol..nak yang original...hehehe.Tp dengan adanya warmer ni memang memudahkan kerja..Warmer ni bukan sahaja boleh panaskan ebm...ia juga boleh panaskan makanan baby.So,kepada ibu2 yang belum ada warmer ni...cepat2 la beli.tak rugi tau....hehehe

Ni stok ebm yang aku ada.Tak banyak pun...tp syukurla.At least ada gak.Aku sebenarnya baru jer blajar buat stok...baru beli ice box baru...hehehe.Dulu aku guna ice box 1 pintu,ader 1 hari tu aku balik keje,semua stok ebm aku cair...sedih giler,nak nangis rasenyer...memang dah nangis pun...hehehe,gembeng.Ice box 1 pintu ade frost...so,bile frostnya banyak,susu tu akan cair...(agaknye la).So,petang tu gak,dengan pertolongan hubby aku p beli ice box 2 pintu...thanks hubby..rezeki baby.So,kepada sape-sape yang berminat nak beli ice box lama aku (panasonic 1 pintu),leh la inform aku.hehehe.

2 ulasan:

  1. wahh liza pun kumpul stok susu gak eik?? akak je dah kehabisan stok dan terpaksa + susu tin... hehe... bagus2 teruskan.. :)

    BalasPadam
  2. sikit2 jer kak as...baru nak blajar

    BalasPadam